MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA
"LEKTURKI SPOD CHMURKI"
VI EDYCJA - ŚWIAT PEŁEN EMOCJI
CELE PROJEKTU:
- · rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- · rozwijanie aktywności czytelniczej,
- · doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- · zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- · pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
- · kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
- · integracja zespołu klasowego,
- · współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,
- · wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.
CZAS TRWANIA PROJEKTU:
od 1 października 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:
I MODUŁ od 01.10.2024r. do 31.12.2024r.
RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
III MODUŁ od 01.04.2025r. do 31.05.2025r.
STRACH I ODWAGA
NASZE DZIAŁANIA PROJEKTOWE
W POSZCZEGÓLNYCH MODUŁACH
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
SMUTEK I ZŁOŚĆ
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE
1.W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji - smutek i złość". Znalazły się tam materiały związane z kolejną lekturą.
3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze.
4. Zaprojektowaliśmy okładkę do książki "Psie troski". Pracowaliśmy w parach, wykorzystaliśmy różne środki ekspresji.
5. Na zajęciach komputerowych korzystając z różnych stron internetowych sporządziliśmy notatkę na temat rasy psa, który jest bohaterem lektury, czyli bernardyn.
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego przez klasę 3a Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Znalazły się tam materiały związane z czytaną lekturą "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia.
3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze. Na podstawie zgromadzonego słownictwa i planu samodzielnie napisaliśmy opis Cukierka.
5. W ramach Projektu tworzyliśmy gry planszowe oparte na lekturze "Cukierku, ty łobuzie". Pracowaliśmy w czterech grupach. Każda grupa przygotowała potrzebne materiały. Planszówki, które wymyśliliśmy mają instrukcje gry, pionki, kostki i inne potrzebne gadżety. Na przerwach testowaliśmy przygotowane przez nas gry, wymienialiśmy się planszami.
6. Kolejnym zadaniem projektu czytelniczego "Lekturki spod chmurki", z którym się zmierzyliśmy była kapsuła czasu z rysunkami związanymi z lekturą pt. "Cukierku, ty łobuzie". Kapsułę otworzymy po kilku miesiącach, aby przypomnieć sobie książkę.
7. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy portret głównego bohatera książki, czyli Cukierka. Malowaliśmy akwarelkami.
8. W ramach Projektu wykonaliśmy "Klasowy album radości". Rysowaliśmy wydarzenia lub sytuacje, które sprawiły nam radość i dały szczęście. Album będzie nam służył wsparciem w razie potrzeby. Pani powiesiła go w widocznym miejscu w klasie.
9. Tegoroczna edycja projektu ma nazwę "Świat pełen emocji", dlatego sporo zajęć poświęciliśmy na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Wykonaliśmy szereg dodatkowych ćwiczeń np. kodowaliśmy drogę do buziek wyrażających różne emocje. Zastanawialiśmy się jakie emocje przeżywają, co mogło je wywołać. Później tworzyliśmy kody "poprawy nastroju".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz