VI EDYCJA MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU CZYTELNICZEGO "LEKTURKI SPOD CHMURKI"

                                     MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY

WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA

"LEKTURKI SPOD CHMURKI"

VI EDYCJA - ŚWIAT PEŁEN EMOCJI



CELE PROJEKTU:

  • ·        rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
  • ·        rozwijanie aktywności czytelniczej,
  • ·        doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
  • ·        zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
  • ·        pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
  • ·        kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
  • ·        integracja zespołu klasowego,
  • ·        współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,
  • ·         wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.

CZAS TRWANIA PROJEKTU:

od 1 października 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.

 

PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:

 I MODUŁ od 01.10.2024r. do 31.12.2024r.
RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
III MODUŁ od 01.04.2025r. do 31.05.2025r.
STRACH I ODWAGA

 

NASZE DZIAŁANIA PROJEKTOWE 

W POSZCZEGÓLNYCH MODUŁACH


II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ

PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE

1.W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji - smutek i złość". Znalazły się tam materiały związane z kolejną lekturą.






2. Samodzielnie przeczytaliśmy książkę Toma Justyniarskiego pt. "Psie troski".


3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze. 





4. Zaprojektowaliśmy okładkę do książki "Psie troski". Pracowaliśmy w parach, wykorzystaliśmy różne środki ekspresji.







5. Na zajęciach komputerowych korzystając z różnych  stron internetowych  sporządziliśmy notatkę na temat rasy psa, który jest bohaterem lektury, czyli bernardyn.




6. 

 
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE


1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego przez klasę 3a Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Znalazły się tam materiały związane z czytaną lekturą "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia.



2. Samodzielnie przeczytaliśmy książkę Waldemara Cichonia pt. "Cukierku, ty łobuzie".

3. 
Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze. Na podstawie zgromadzonego słownictwa i planu samodzielnie napisaliśmy opis Cukierka.





4. Sprawdziliśmy swoją wiedzę na temat omawianej lektury grając w Lekturowe Kaboom. Na patyczkach znajdowały się  pytania dotyczące treści lektury.







5. W ramach Projektu tworzyliśmy gry planszowe oparte na lekturze "Cukierku, ty łobuzie". Pracowaliśmy w czterech grupach. Każda grupa przygotowała potrzebne materiały. Planszówki, które wymyśliliśmy mają instrukcje gry, pionki, kostki i inne potrzebne gadżety.  Na przerwach testowaliśmy przygotowane przez nas gry, wymienialiśmy się planszami. 





6. 
Kolejnym zadaniem  projektu czytelniczego  "Lekturki spod chmurki", z którym się zmierzyliśmy była kapsuła czasu z rysunkami związanymi z lekturą pt. "Cukierku, ty łobuzie". Kapsułę otworzymy po kilku miesiącach, aby przypomnieć sobie książkę.






7. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy portret głównego bohatera książki, czyli Cukierka. Malowaliśmy akwarelkami. 








8. W ramach Projektu wykonaliśmy "Klasowy album radości". Rysowaliśmy wydarzenia lub sytuacje, które sprawiły nam radość i dały szczęście. Album będzie nam służył wsparciem w razie potrzeby. Pani powiesiła go w widocznym miejscu w klasie.







9. Tegoroczna edycja projektu ma nazwę "Świat pełen emocji", dlatego sporo zajęć poświęciliśmy na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Wykonaliśmy szereg dodatkowych ćwiczeń np. kodowaliśmy drogę do buziek wyrażających różne emocje. Zastanawialiśmy się  jakie emocje przeżywają, co mogło je wywołać. Później tworzyliśmy kody "poprawy nastroju". 






Brak komentarzy: