MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY
WSPIERAJĄCY ROZWÓJ CZYTELNICTWA
"LEKTURKI SPOD CHMURKI"
VI EDYCJA - ŚWIAT PEŁEN EMOCJI
CELE PROJEKTU:
- · rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej,
- · rozwijanie aktywności czytelniczej,
- · doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,
- · zachęcanie rodziców do czytania dzieciom,
- · pogłębianie wiedzy na temat radzenia sobie z emocjami,
- · kształtowanie u uczniów postaw empatii i samoakceptacji,
- · integracja zespołu klasowego,
- · współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,
- · wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą.
CZAS TRWANIA PROJEKTU:
od 1 października 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
PROJEKT SKŁADA SIĘ Z TRZECH MODUŁÓW:
I MODUŁ od 01.10.2024r. do 31.12.2024r.
RADOŚĆ I SZCZĘŚCIE
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
III MODUŁ od 01.04.2025r. do 31.05.2025r.
STRACH I ODWAGA
NASZE DZIAŁANIA PROJEKTOWE
W POSZCZEGÓLNYCH MODUŁACH
II MODUŁ od 01.01.2025r. do 31.03.2025r.
SMUTEK I ZŁOŚĆ
SMUTEK I ZŁOŚĆ
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W II MODULE
1.W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji - smutek i złość". Znalazły się tam materiały związane z kolejną lekturą.
3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze.
4. Zaprojektowaliśmy okładkę do książki "Psie troski". Pracowaliśmy w parach, wykorzystaliśmy różne środki ekspresji.
5. Na zajęciach komputerowych korzystając z różnych stron internetowych sporządziliśmy notatkę na temat rasy psa, który jest bohaterem lektury, czyli bernardyn.
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH,
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W I MODULE
1. W sali lekcyjnej zorganizowaliśmy małą wystawkę informacyjną na temat realizowanego przez klasę 3a Międzynarodowego Projektu Czytelniczego Czytam z klasą - VI edycja "Świat pełen emocji". Znalazły się tam materiały związane z czytaną lekturą "Cukierku, ty łobuzie" Waldemara Cichonia.
3. Wypełniliśmy starannie wszystkie strony Lekturnika i wzbogaciliśmy go o zadania dodatkowe. Uzupełniliśmy metryczkę książki, dowiedzieliśmy się, kto jest autorem, głównym bohaterem i bohaterami drugoplanowymi, kiedy i gdzie toczy się akcja lektury. Narysowaliśmy portret głównego bohatera i wspólnie napisaliśmy jego cechy charakteru. Wyodrębniliśmy najważniejsze wydarzenia w lekturze. Na podstawie zgromadzonego słownictwa i planu samodzielnie napisaliśmy opis Cukierka.
5. W ramach Projektu tworzyliśmy gry planszowe oparte na lekturze "Cukierku, ty łobuzie". Pracowaliśmy w czterech grupach. Każda grupa przygotowała potrzebne materiały. Planszówki, które wymyśliliśmy mają instrukcje gry, pionki, kostki i inne potrzebne gadżety. Na przerwach testowaliśmy przygotowane przez nas gry, wymienialiśmy się planszami.
6. Kolejnym zadaniem projektu czytelniczego "Lekturki spod chmurki", z którym się zmierzyliśmy była kapsuła czasu z rysunkami związanymi z lekturą pt. "Cukierku, ty łobuzie". Kapsułę otworzymy po kilku miesiącach, aby przypomnieć sobie książkę.
7. Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy portret głównego bohatera książki, czyli Cukierka. Malowaliśmy akwarelkami.
8. W ramach Projektu wykonaliśmy "Klasowy album radości". Rysowaliśmy wydarzenia lub sytuacje, które sprawiły nam radość i dały szczęście. Album będzie nam służył wsparciem w razie potrzeby. Pani powiesiła go w widocznym miejscu w klasie.
9. Tegoroczna edycja projektu ma nazwę "Świat pełen emocji", dlatego sporo zajęć poświęciliśmy na rozpoznawaniu i nazywaniu emocji. Wykonaliśmy szereg dodatkowych ćwiczeń np. kodowaliśmy drogę do buziek wyrażających różne emocje. Zastanawialiśmy się jakie emocje przeżywają, co mogło je wywołać. Później tworzyliśmy kody "poprawy nastroju".
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz