III EDYCJA - MIĘDZYNARODOWY PROJEKT "LEKTURKI SPOD CHMURKI"

                                         MIĘDZYNARODOWY PROJEKT 

"LEKTURKI SPOD CHMURKI"

III edycja


PROJEKT WSPIERA ROZWÓJ CZYTELNICTWA 
WŚRÓD UCZNIÓW KLAS I-III

autorka projektu - pani Honorata Szanecka

Cele:

-rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
-rozwijanie aktywności czytelniczej
-doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
-zachęcanie rodziców do czytania dzieciom
-integracja zespołu klasowego
-współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.


MODUŁY
 
III moduł - od 01.04.2022 - 31.05.2022
NA RATUNEK
 
PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE III

1. Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej książki. Tym razem do samodzielnego przeczytania wybraliśmy lekturę Hugh Loftinga pt. "Doktor Dolittle i jego zwierzęta". Uaktualniliśmy też gazetkę klasową, umieszczając w niej materiały związane z lekturą. 






2. Wypełniliśmy kolejne strony Lekturnika.











3. Sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat lektury wykonując wiele ćwiczeń interaktywnych. 




4. Na zajęciach informatycznych poznaliśmy nowe narzędzie do tworzenia grafiki. Wykorzystując to narzędzie stworzyliśmy plakaty zachęcające do przeczytania książki "Doktor Dolittle i jego zwierzęta". 








5. Rozmawialiśmy o wyprawie doktora Dolittle do Afryki. Obejrzeliśmy prezentację o zwierzętach w afrykańskiej dżungli i sawannie. Zainspirowani tym tematem postanowiliśmy zrobić kolaż "Zwierzęta w afrykańskiej dżungli".






6. 
Na zajęciach informatycznych odwiedziliśmy wirtualnie miasto zawodów. Odszukaliśmy miejsce pracy weterynarza. Dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, aby móc leczyć zwierzęta, czym się zajmuje weterynarz, gdzie może pracować.






7. Po cyklu lekcji poświęconych lekturze "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" postanowiliśmy zebrać wszystkie najważniejsze informacje o książce i samodzielnie stworzyliśmy lekturę na wieszaku.





8. Korzystając z pięknej pogody zorganizowaliśmy piknik z ciekawą książką. Każdy przyniósł swoją książkę, wymienialiśmy się tytułami i zachęcaliśmy do jej przeczytania.  










9. Na podstawie prezentacji o Afryce stworzyliśmy ciekawą wizualną notatkę (sketnotkę)na temat Afryki.






   10.   Kodowaliśmy trasę dla ozobotów.   Nasz robocik  poruszał się po trasie, którą pokonał Doktor Dolittle, wyruszając na ratunek małpom w Afryce. Przy okazji pracowaliśmy z mapą, przypominając sobie nazwy kontynentów. 








11. Zaprosiliśmy do klasy weterynarza, który w ciekawy sposób opowiedział o swojej pracy.  Celem spotkania było zdobycie wiedzy na temat dbania i pielęgnowania zwierząt domowych. Poznaliśmy różne ciekawostki na temat zwierząt.






12. Na zakończenie pracy z lekturą obejrzeliśmy film pt. "Doktor Dolittle i jego zwierzęta".


  
II moduł - od 10.01.2022 - 31.03.2022
NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY
 

                PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
            OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
           DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE II

1. Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru kolejnej lektury. Tym razem postanowiliśmy przeczytać książkę Agnieszki Frączek pt. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą. Uaktualniliśmy też gazetkę szkolną. Znalazły się tam materiały związane z czytaną książką. 



2. Wypełniliśmy kolejne strony naszego Lekturnika.







3. Wykonaliśmy dodatkowe karty pracy w oparciu o materiały ze strony  SuperKid oraz stworzone przez nasza panią. 








4. Rozmawialiśmy o "bzikach", czyli zainteresowaniach Juliana Tuwima oraz pisaliśmy kilka zdań o bziku, który najbardziej nam się podobał. Zastanawialiśmy się też, kim byłby Julian Tuwim, gdyby nie został poetą. 





5. Na zajęciach komputerowych sprawdzaliśmy swoją wiedzę na temat przeczytanej lektury, rozwiązując quizy, krzyżówki i wiele innych ciekawych ćwiczeń. 


6. Wykonaliśmy komiks w oparciu o przeczytaną lekturę. Pracowaliśmy w parach. 



7. Na zajęciach informatycznych wykonaliśmy komiks korzystając z kreatora komiksów  
/www.storyboardthat.com 






8. W ramach obowiązkowych zadań projektowych wykonaliśmy dzisiaj  plakaty zachęcające do przeczytania  lektury "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą". Plakaty powiesiliśmy na holu w segmencie A. Zauważyliśmy, że wzbudziły duże zainteresowanie naszych kolegów.






9. Zorganizowaliśmy w klasie konkurs ulubionych wierszy Juliana Tuwima. Wszyscy otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy dodatkowo małe upominki ze skrzyni skarbów.







10. Zwycięzcy klasowego konkursu reprezentowali naszą klasę w konkursie szkolnym. Recytowaliśmy wiersze Juliana Tuwima. Nasze koleżanki nie otrzymały nagrody, ale występy Emilki i Zosi były bardzo udane.  




11. Na zajęciach informatycznych odwiedziliśmy wirtualnie miasto zawodów. Odszukaliśmy miejsce pracy ratownika medycznego. 







12.  Nasza pani zorganizowała spotkanie z ratownikiem medycznym, panią Izą Heromin. Mieliśmy okazję wysłuchać informacji na temat udzielania pierwszej pomocy, a także uczyliśmy się, w jaki sposób można komuś pomóc zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe.




13. 
W ramach zadań projektowych wcieliliśmy się w małych naukowców i odwiedziliśmy świat doświadczeń.  Przeprowadziliśmy doświadczenia z lodem.  Sprawdzaliśmy, jak kostki lodu zachowują się w wodzie i w oleju. Ratowaliśmy lód podnosząc go na nitce, wykonaliśmy doświadczenie pod tytułem Lampa Alladyna. Wnioski zapisywaliśmy w zeszycie.






PRZEBIEG DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH, 
OBOWIĄZKOWYCH I DODATKOWYCH ZADAŃ 
DO WYKONANIA PRZEZ UCZNIÓW W MODULE I

 
I moduł - od 01.10.2021 - 31.12.2021
PODRÓŻE MAŁE I DUŻE

1. Realizację zadań projektowych rozpoczęliśmy od wyboru lektury do  przeczytania. Tym razem samodzielnie przeczytamy książkę Justyny Bednarek pt. "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek". Uaktualniliśmy też gazetkę w klasie. Znalazły się na niej materiały związane z czytaną książką. 



2. Pokolorowaliśmy i podpisaliśmy pierwszą stronę naszego "Lekturnika".





3. W grupach wykonaliśmy plakaty zachęcające do czytania książek. Powiesiliśmy je na korytarzu naszego segmentu, aby zachęcić kolegów z innych klas do czytania. 



4. Wykonaliśmy zakładki do książek.




5. Dnia 3 listopada byliśmy w Teatrze lalki "Tęcza" na przedstawieniu pt. "Niesamowite przygody niesamowitych skarpetek"


6. Na zajęciach informatycznych sprawdzaliśmy online naszą wiedzę na temat samodzielnie przeczytanej lektury.




7. 
05 listopada obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Przebraliśmy się za ulubione postaci, obejrzeliśmy przygotowaną na tę okoliczność prezentację multimedialną, rozwiązywaliśmy krzyżówki, zagadki, łamigłówki. Wykonaliśmy też wiele ćwiczeń interaktywnych.  Zrobiliśmy sobie zdjęcia w fotobudce.








8. Reprezentantki naszej klasy: Zosia, Emilka i Oliwia wzięły udział w zorganizowanym przez szkolną bibliotekę konkursie "Czy znasz postacie z bajek?".


9. Lekturę 'Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" omówiliśmy tworząc lekturowe pudełko. W naszych pudełkach znalazły się przedmioty związane z omawianą książką. 






10. Pracując w grupach stworzyliśmy "Agencję detektywistyczną". Opracowaliśmy logo agencji i zasady jej działania. 







11. Wykonaliśmy makietę "Miasta zawodów". Pracowaliśmy w zespołach. 







12. Projektowaliśmy środek transportu, którym porusza się gwiazda estrady. 

13. Wypełniliśmy kartę pracy - Atrybuty Gwiazdy Estrady, która ma nas odwiedzić.

14. Gościliśmy w klasie  Gwiazdę Estrady, pana Zbigniewa Sawickiego, muzyka, piosenkarza, kompozytora. To było wspaniałe spotkanie.




15. Napisaliśmy opowiadanie o przygodach jedenastej skarpetki. Opowiadania znalazły się w prezentacji.


LINK: 

16. 




 

Brak komentarzy: